Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789012582049 |
ITIL, ASL en BiSL hebben als markstandaarden voor IT- en informatiemanagement(beheer) een grote vlucht genomen. Om deze goed toe te kunnen passen worden ITbeheerdersgetraind in deze methodes en worden processen ingericht. Wat hierbij altijd speelt zijn vragen als: ¿hoe hang ik dat nou op in de organisatie¿, ¿wie zijn de stakeholders en hoe betrek ik die¿ of ¿wie is nou waarvoor verantwoordelijk¿. Specifiek op het terrein van functioneel beheer en/of (business)informatiemanagement spreken we hierbij over de inrichting van de vraagorganisatie van de informatievoorziening. In de zorgmarkt en met name bij de zorgorganisaties spelen omvangrijke veranderingen, veroorzaakt door de geïntroduceerde marktwerking, maatschappelijke veranderingen en de (technologische) mogelijkheden voor een innovatieve zorg. Informatievoorzieningspeelt hierbij steeds meer een cruciale rol. De ervaring leert dat de informatievoorziening alleen succesvol kan zijn wanneer deze direct vanuit de zorg en de bedrijfsvoering wordt aangestuurd. In de zorgsector betekent dit voor veel organisaties dat zij moeten en willen transformeren van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde informatievoorziening.Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening is geschreven door experts op het gebied van de standaarden voor het beheer van IT en de informatievoorziening (IV). Zij brengen de werelden van IT en de business ¿ in dit geval de zorg en bedrijfsvoering daarvan ¿ bij elkaar. Dit combineren ze met hun jarenlange beheerervaring in verschillende marktsegmenten, waardoor Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening een praktisch boek is geworden. Hetbiedt de lezers vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus handreikingen en best practices. Een ieder die in zijn of haar organisatie met deze materie te maken krijgt, zal zich herkennen in de sprekende situaties en voorbeelden die in dit boek zijn uitgewerkt. Dit boek geeft zowel theorie als een praktijkcase die als rode draad door het boekje loopt. Zo geeft het boek concrete handvatten voor de inrichting van businessinformatiemanagement in zorgorganisaties. Het boek is dan ook een handleiding voor management, informatiemanagement en functioneel beheer(ders). We beogen hiermee ook aan te sluiten met leerprogramma¿s voor de zorg bij onderwijsinstellingen.